Bezpłatna konsultacja - napisz: piotr@trener40plus.pl

  Zadzwoń: 504 160 285       

Poradniki

Ile pić wody

Ile pić wody dziennie, żeby być szczupłym i zdrowym?

Moi drodzy - pijcie wodę! 4 na 5 osób, które się do mnie zgłaszają, są notorycznie odwodnione i nawet nie mają o tym pojęcia! Za małe nawodnienie organizmu o 3% powoduje spadek wydolności fizycznej o...20%! Statystycznie tylko 6% Polaków pije odpowiednią ilość wody dziennie!

Dziś dlatego o tym, jak policzyć ile pić, jak pić, kiedy pić i jak poznać, że pijemy za mało. Na szczęście już w kilka dni można dzięki wodzie poprawić samopoczucie, siłę, energię, wysypianie, stan skóry, zlikwidować ból stawów, przyśpieszyć metabolizm itd. Bez wody, z której składamy się my, nasza krew, nasze mięśnie w 60-70% nie da się ani budować mięśni, ani spalać tłuszczu, ani w ogóle być zdrowym.

Objawy odwodnienia i sposoby jak je rozpoznać - jest ich kilka:

1. Poczucie pragnienia - jeśli "chce się Wam pić" to już daliście ciała i co najmniej od godziny organizm jest odwodniony. Pragnienie to nie sygnał, że organizm teraz dopiero chce wody, to krzyk rozpaczy, że potrzebował jej dawno temu! NIGDY nie powinniście dopuszczać w ogóle do pojawienia się poczucia pragnienia.

2. Kolor moczu - jeśli jest ciemniejszy niż bardzo-jasno-słomkowy, to znaczy że macie już w organiźmie wysokie stężenie amoniaku i innych trucizn, toksyn, których organizm nie ma czym wypłukać. Utrzymywanie takiego stanu notorycznie grozi chorobami organów trawiennych. Dbamy więc o to, żeby kolor moczu był jak najjaśniejszy, najlepiej prawie taki jak woda.

3. Senność, przemęczenie, brak siły, kreatywności, skupienia, bóle stawów, kiepskie wysypianie, wydolność, kondycja, wypryski skórne, zawroty głowy, apatia, depresja, przyspieszona praca serca czy oddech - to wszystko mogą być objawy braku odpowiedniego nawodnienia.

Ile więc i jak pić?

Podstawowe zapotrzebowanie na wodę to 30ml wody na 1kg masy ciała. Więc osoba o wadze 60kg potrzebuje 1,8L a osoba 100kg potrzebuje 3L.

To jednak ilość potrzebna do przeżycia, leżąc 24h w łóżku nieruchomo, gdy jedyny powód tracenia wody to oddychanie i spoczynkowa przemiana materii.

A co z dojściem do pracy, lataniem po biurze, pracą fizyczną czy treningiem? Aktywność fizyczna typu bieganie, siłownia to kolejne 0,5L na każdą godzinę wysiłku! Każda godzina latania biurowego po pokojach, schodach, jazda w stresie po mieście w korkach - ok. 0,2L na 1h.

Zaczynamy więc dzień od wypicia szklanki letniej wody tuż po obudzeniu. To potwierdzone - podkręcamy w ten sposób metabolizm, warto więc trzymać butelkę z minerałką przy łóżku.

A przez resztę dnia liczymy sobie raz na jakiś czas uczciwie co robiliśmy. Osobiście w dzień treningowy, wypijam przy wadze 70-kilku kg obecnie około 4-4,5 litrów płynów, bo oczywiście wliczają się w to także kawy, herbaty, izotonik, co kto lubi (piwo nie - sorry - alkohol odwadnia). Jeśli ktoś pije dużo kawy, to działa ona jak diuretyk i wtedy ilość wody trzeba jeszcze dodatkowo zwiększyć.

Ważne, abyście pili wodę nie litr na raz co dwie godziny, a co kwadrans pociągali głębszego łyka regularnie. W ten sposób organizm będzie nawodniony, nigdy nie dojdzie do poczucia pragnienia, będzie utrzymywał bardzo niskie stężenie amoniaku i toksyn mając zapewniony nośnik do wypłukiwania z siebie syfów, jak i do dostarczania składników odżywczych organizmowi.

Także udostępniajcie tą informację wszystkim osobom, na których zdrowiu Wam zależy i...na zdrowie!